Pierwszy raz zrobili TO na erasmusie

Hehe może to jest sposób żeby ludzi przkonac do jeżdżenia rowerem 😛

Jest wiele sposobów na to, by przekonać się do codziennej jazdy rowerem. Jednym z najprzyjemniejszych jest zagraniczne stypendium. Nic bowiem nie ma takiej siły przekonywania, jak doświadczenie setek tysięcy innych osób, okraszonych przyjemnym spędzaniem wolnego czasu w międzynarodowym towarzystwie.

Obserwacja, oszczędność, oczywistość

Na stypendium do Konstancji nad Jeziorem Bodeńskim wyjechałam w 1999 roku – wspomina Magda. Nie tylko nie jeździła wówczas na co dzień rowerem. W ogóle nie potrafiła na nim jeździć: – Jakimś cudem nie nauczyłam się w dzieciństwie i potem ta nieumiejętność jakoś szczególnie mi nie doskwierała. A też jakoś głupio uczyć się jeździć na rowerze, nie będąc dzieckiem (oczywiście teraz myślę, że znacznie bardziej głupio nie opanować tej umiejętności).

Magda wspomina, że przyjazd do Konstancji nie od razu zmienił jej obojętny stosunek do roweru. – Owszem, jedną z pierwszych rzeczy, jakie zobaczyłam, było mnóstwo rowerów zaparkowanych przed dworcem. Ale był to obrazek znany z „zagranicy”, w jakiś sposób budzący zazdrość, ale w sumie niespecjalnie mnie dotyczący.

Sytuacja jednak zaczęła się zmieniać, kiedy Magda zaczęła chodzić na uniwersytet. – Od akademika do uniwersytetu dzieliło mnie jakieś pół kilometra miłego spaceru. Miłego, ale ile można pokonywać tę samą drogę, patrząc jak mijają cię współlokatorzy na rowerach? Ile razy można się stresować, czy zdąży się na autobus do centrum, czy trzeba będzie czekać 20 minut na kolejny lub iść na piechotę? Od tego się zaczyna – od obserwacji, że rower po prostu ułatwia życie. Postanowiłam nauczyć się jeździć!

Pierwszy raz zrobili TO na erasmusie.

Skomentuj

