Co zrobić by nie przytyć w Święta Bożego Narodzenia ? | BodyiCoach

To już tuż tuż arto wiedzieć co robic żeby potme nie żałować. Hmm może sam zastosuję rady 😛

ak co roku gdy zbliżają się Święta Bożego Narodzenia staram się przypomnieć kilka zasad, które warto jest zastosować aby te parę dni „ rozpasania żywieniowego” nie zmarnowało pracy kilku tygodni lub nawet kilku miesięcy. Zasady te nie są trudne, ale to nie oznacza, że łatwo je spełnić:) Przeczytajcie, a zobaczycie na ile jesteście w stanie wprowadzić te informacje w życie.
1.Musisz być asertywny czyli „niezależnie od okazji, trzeba być osobą, która decyduje co i ile je”

Będąc zaproszonym gościem nawet do teściowej, u której nie zjedzenie wszystkich dań może spowodować, że nie będzie się do Ciebie odzywała przez 3 miesiące nie oznacza, że musisz jeść olbrzymie porcje wszystkiego, co jest podane na stole. Nie musisz na siłę jeść pokarmów, które normalnie nie znajdują się w Twoim menu, lub po ich zjedzeniu czujesz niestrawność. Spróbuj i po prostu powiedz: „Nie, dziękuję”, z uśmiechem. Na pewno taką odpowiedzią nikogo nie urazisz, a sam nie będziesz miał wyrzutów sumienia, że dopuściłeś się obżarstwa.
2. Nie głoduj cały dzień aby później się najeść

„Aby przygotować swoje ciało do wielkiego obżarstwa na wieczór, można ominąć śniadanie lub obiad”- nic mylnego!!! Podczas jedzenia co kilka godzin zawsze mamy stały poziom insuliny we krwi i nie popuszczamy do gromadzenia się tłuszczu podskórnego. Dlaczego? Taki sposób żywienia stale napędza Twój metabolizm nie doprowadza twojego organizmu do głodu w którym tracisz swoją tkankę mięśniową. Zjedzenie czegoś małego wcześniej przed imprezą powoduje, że nie jesteś tak głodny i nie „pożerasz” na raz  wszystkich potrawy będących na stole. Nigdy nie idź na imprezę głodny. Zjedzenie nawet czegoś małego, jak banan lub miska płatków zbożowych, otępi Twój apetyt i pozwoli Ci  na wybór zdrowej żywności. Jeśli nie jesteś pewien, czy zdrowe pokarmy będą dostępne, zawsze możesz przynieść sałatkę ze zdrowym dipem, która może posmakować reszcie.
3. Nie popadaj ze skrajności w skrajność

Kluczem do trzymania zdrowej diety podczas świąt jest uniknięcie sposobu myślenia: wszytko albo nic. Ekstremalne diety prowadzą do kontynuacji wzorców z objadaniem i poszcząc, spowalniają metabolizm, zmniejszają ilości kalorii spalanych każdego dnia. Lepszą strategią do kontrolowania masy ciała jest: Dokonywanie drobnych, stałych zmian w stylu życia, które mogą utrzymać się nawet w sezonie wakacyjnym oraz świątecznym, jak np. zaprzestanie picia wody gazowanej i zastąpienie jej niegazowaną lub zmniejszenie spożycia cukrów, do kawy z 2 łyżeczek do jednej, a nie nagłe wyeliminowanie całkowicie słodzenia. W przeciwieństwie do „rygorystycznej diety ” małe kroczki powodują, że nie mamy napadów głodu i frustracji z powodu nie jedzenie pewnych składników pokarmowych. Wprowadzajmy zdrowy styl życia i uczmy się wybierać zdrowe składniki pokarmowe przez większość naszego życia, a nie tylko w okresach ” cudownych diet”
4. Nie przesadzaj z alkoholem

Czy wiesz, że popijając alkoholem potrawy tracisz silną wolę? Tak, to jest prawda i nie jesteś z tym sam. Większość ludzi reaguje w ten sposób po alkoholu. Napoje z procentem powodują zmniejszenie zahamowań i może się okazać, że masz mniejszą kontrolę nad tym, co jesz. Pamiętaj, aby policzyć te płynne kalorie, różne drinki może okazać się że masz 500 kalorii w szkle – to prawie jedna trzecia wszystkich kalorii, które możesz swobodnie zjeść w ciągu dnia.
5. Nie zapomnij o ruchu

Weź psa i pójdź z nim na spacer, rano na 30 minut przed spotkaniem świątecznym. Wykonanie ćwiczeń do południa daje gwarancje, że faktycznie je zrobisz. Ćwiczenia zwiększają liczbę endorfin w naszym organizmie oraz podwyższają ilość hormonów, które zapewniają dodatkową korzyść łagodzenia stresu i korzystnie wpływają na Twój dzień, a tym samym zmniejszą Twoje łaknienie.

Na sam koniec  tego „miłego dla oka” artykułu trzeba wspomnieć, że wszystko pisze się łatwo i przyjemne, ale wykonanie tych założeń nie zawsze jest realne. Mam nadzieję, że w te święta akurat Wam się uda:)

 

Co zrobić by nie przytyć w Święta Bożego Narodzenia ? | BodyiCoach.

Reklamy

One comment on “Co zrobić by nie przytyć w Święta Bożego Narodzenia ? | BodyiCoach

  1. warto sie ruszyc troche od stolu na spacerek to najlepsza metoda zeby nie zapasc w sen zimowy przy bigosie:) Ja polecam jesli warunki odpowiadaja wybrac sie z wedka na lód i połowic okonie przez 2godzinki super sprawa,zestaw taki kosztuje w granicy 50 zl a zabawa extra,dotego mozna wziasc psa na spacer.Nalezy pamietac aby mroz byl solidny i lód gruby

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s